بسته بندی

در این وبلاگ سعی داریم که وسایل مورد استفاده در بسته بندی را برای شما معرفی کنیم

بسته بندی

در این وبلاگ سعی داریم که وسایل مورد استفاده در بسته بندی را برای شما معرفی کنیم

تاریخچه حمل و نقل جاده ای در ایران

تاریخچه حمل و نقل جاده ای در ایران

تاریخچه حمل و نقل جاده‌ای در ایران

با رونق گرفتن حمل و نقل جاده‌ای ایران، معاملات کلان توسعه پیدا کرد و سبب افزایش تولید و رشد اقتصاد شهرها شد و تعامل بین شهرهای مختلف از نظر اقتصادی و اجتماعی گسترش یافت.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر ، از آنجایی که در ابتدا تأمین نیازهای زندگی انسان‌ها به همان منطقه‌ای که در آنجا زندگی می‌کردند، محدود می‌شد و نیازی به جا به جایی به شهرهای دیگر برای تهیه مایحتاج زندگی وجود نداشت، حمل کالا بین شهرها انجام نمی‌گرفت و بالطبع لزومی به وجود حمل و نقل جاده‌ای نیز احساس نمی‌شد. پس از اینکه زندگی‌ها بیشتر به سمت شهرنشینی پیش رفتند و جوامع انسانی گسترده‌تر شدند، سبک زندگی‌ها نیز تغییر پیدا کرد و مبادلات بین انسان‌ها نیز بیشتر و بیشتر شد. این مبادلات به گونه‌ای شدند که سطح تبادل محصولات از مناطق زندگی انسان‌ها به مبادلات بین شهری گسترش یافت و حمل و نقل بین شهری به عنوان یک نیاز جدی نمود پیدا کرد. به همین دلیل با ساخت جاده‌ها که در ابتدا به صورت خاکی ساخته شده بودند، حمل و نقل جاده‌ای جایگاه خاص خود را به عنوان قسمتی از زندگی انسان‌ها برای رونق بسیاری از کسب و کارهای آنها به دست آورد.

تاریخ حمل و نقل جاده‌ای

همان طور که پیش از شکل گیری جاده‌ها که عموماً در ابتدا خاکی و اغلب صعب العبور بودند، کار حمل و نقل در طول سال‌ها با کمک حیوانات انجام می‌گرفت، پس از احداث جاده‌ها نیز باز هم این حیوانات بودند که کار حمل و نقل را انجام می‌دادند. حیواناتی نظیر گاو، اسب و الاغ حیوان‌هایی بودند که به خدمت انسان‌ها درآمده، با قابلیت‌های متفاوتی که داشتند به منظور اهداف مختلف به کار گرفته می‌شدند. پس از پیشرفت تکنولوژی و وارد شدن آن در تمام زوایای زندگی انسان‌ها که سبب شد تا رفت و آمدها بیشتر شود و نیاز به حمل و نقل جاده‌ای نیز بسیار بیشتر از قبل با زندگی عجین شده، جز نیازهای اصلی زندگی به شمار بیاید، علاوه بر اینکه جاده‌ها دارای وضعیت بهتری شدند و جاده‌های خاکی و صعب العبور جای خود را به جاده‌هایی راحت تر و ایمن تر دادند، وسایل حمل و نقل نیز پیشرفت کرده، ماشین‌های گوناگون جای حیوانات را گرفتند و همچنین با گذر زمان حمل و نقل و جابه جایی پیشرفت کرده و به گونه‌ای که حتی شرکت‌های باربری مختلف در شهرهای مختلف ایران راه اندازی شدند تا خدمات حمل و نقل مورد نیاز مردم را به آنها ارائه بدهند و حمل و نقل جاده‌ای که سخت و دشوار بود به یک امر راحت و آسان تبدیل شود.

امروزه خدمات باربری داخل شهری توسط شرکت‌های مختلف در سطح شهر و محله‌های مختلف انجام می‌شود. از جمله این شرکت‌ها می‌توان به شرکت باربری تیبار اشاره کرد که با بیش از ۲۵ سال سابقه در خصوص باربری و حمل و نقل و با داشتن ۳۰ شعبه فعال در شهرستان‌ها به عنوان بهترین باربری پونک در تهران، برای رفاه حال هموطنان تلاش می‌کند.

حمل و نقل جاده‌ای ایران از ساده‌ترین‌ها تا مهمترین‌ها

پس از رونق گرفتن حمل و نقل جاده‌ای ایران نه تنها معاملات کلان و کارهای تجاری بزرگ با کمک آن توانست توسعه پیدا کند و سبب افزایش تولید و رشد اقتصاد شهرها شود، تعامل بین مردم شهرهای مختلف نیز چه از لحاظ اقتصادی و چه از نظر مناسبات اجتماعی تا حد قابل ملاحظه‌ای بیشتر شدند. به همین دلیل بر حسب نیازهای به وجود آمده، برخی شرکت‌های حمل و نقل جاده‌ای نیز حوزه فعالیت‌های خود را از سطح یک شرکتی که تنها به حمل و نقل بار می‌پردازند به انجام فعالیت‌هایی مثل بسته بندی بارها نیز توسعه دادند که البته در این میان از بسته بندی بارهای مهم فعالیت‌های تجاری گرفته تا مثلاً بسته‌بندی‌های ساده‌تر و غیر اقتصادی مانند بسته بندی اثاث منزل نیز به عنوان یکی از فعالیت‌های این شرکت‌های حمل و نقل جاده‌ای در نظر گرفته شد.

اهداف سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایران

سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایران به عنوان سازمانی که متولی اصلی امر حمل و نقل جاده‌ای در حال فعالیت در کشور می‌باشد، برای ارتقای سطح کیفی حمل و نقل جاده‌ای سال‌هاست که اهدافی مهم را مد نظر قرار داده، با عمل به آنها سعی در ساده‌تر کردن شرایط کاری همگی فعالین حوزه حمل و نقل جاده‌ای تمامی شهرها و وسایل نقلیه فعال در این حوزه اعم از باربری تهران نموده است، برخی از این اهداف عبارت هستند از؛

* بالا بردن میزان ایمنی جاده‌ها و وسایل نقلیه، و برقراری تسهیلات لازم برای امدادرسانی کافی و به موقع در مواقع لزوم

* فراهم آوردن موقعیت‌های مناسب و مطمئن برای رونق بخشیدن به فرایند خصوصی سازی در حمل و نقل جاده‌ای

* توسعه بخشیدن فعالیت‌های گوناگون مربوط به حوزه حمل و نقل جاده‌ای اعم از فعالیت‌های بازرگانی و همچنین بازاریابی

* افزایش به کار بردن فناوری اطلاعات در تمامی زمینه‌های در ارتباط با حمل و نقل جاده‌ای

* بهبود روش‌های موجود و اصلاح آنها

* بهره گیری از جایگاه ویژه جغرافیایی ایران به منظور بالا بردن سطح ترانزیت کالا و مسافر

* تجهیز نمودن پایانه‌های موجود در مرزها برای بالا بردن میزان حمل و نقل جاده‌ای ترانزیت

* بالا بردن بهره‌وری در تمامی زمینه‌ها

* توسعه بخشیدن به تحقیقات مختلف علمی و کاربردی و مطالعات گسترده در زمینه‌هایی که منجر به بهتر شدن تمامی فعالیت‌های مربوط به حوزه حمل و نقل جاده‌ای می‌شود

منبع ... خبرگزاری مهر نیوزhttps://www.mehrnews.com/news/4970634/%D8%AA%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%AE%DA%86%D9%87-%D8%AD%D9%85%D9%84-%D9%88-%D9%86%D9%82%D9%84-%D8%AC%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86

آخال سنگ تازه ای برای پای لنگ تولید کنندگان کاغذ

آخال سنگ تازه‌ای برای پای لنگ تولیدکنندگان کاغذ

آخال سنگ تازه‌ای برای پای لنگ تولیدکنندگان کاغذ

در حالی که صنعت تولید کاغذ در سال‌های اخیر همواره در کشور با مشکلات و مصائب متعددی دست و پنجه نرم می‌کند،‌ کرونا، کمبود آخال که مواد اولیه برای تولید کاغذ بسته‌بندی محسوب می‌شود را به ارمغان آورده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ تولید کاغذ بسته‌بندی در کشور برخلاف کاغذ چاپ و تحریر و روزنامه در سال‌های اخیر هم مورد حمایت قرار گرفته و هم با سرمایه‌گذاری‌هایی که شده به سمت خوکفایی و صادرات پیش رفته است. حتی می‌توان گفت‌ امروز این حوزه با کمترین مشکل در راه تولید مواجه است.

با این حال در ماه‌های اخیر برخی مشکلات که ناشی از شرایط پیش آمده در سایه شیوع ویروس کروناست،‌ موجب شده است کمبود مواد اولیه  به ویژه آخال مشکلاتی را ایجاد کند.

در ابتدای سال با تعطیلی در جمع‌آوری آخال و قطع واردات کاغذ‌های باطله (آخال) به کشور این مشکل رنگ  و روی جدی به خود گرفت.

بنا به گفته پورداد دبیر سندیکای تولیدکنندگان کاغذ و مقوا عدم جمع‌آوری ضایعات کاغذ در سطح شهر و تعطیلی سایت‌های جمع‌آوری آخال به دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا و مراجع قضایی نبود مواد اولیه برای تولید را رقم زد.

وی ادامه می‌دهد: این اتفاق موجب کمبود شدید آخال و افزایش قیمت آن شده است که متأسفانه از کنترل خارج و باعث بروز مشکل برای صنعت شده است.

منبع..تسنیمhttps://www.tasnimnews.com/fa/news/1399/04/14/2299102/%D8%A2%D8%AE%D8%A7%D9%84-%D8%B3%D9%86%DA%AF-%D8%AA%D8%A7%D8%B2%D9%87-%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D9%BE%D8%A7%DB%8C-%D9%84%D9%86%DA%AF-%D8%AA%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%AF%DA%A9%D9%86%D9%86%D8%AF%DA%AF%D8%A7%D9%86-%DA%A9%D8%A7%D8%BA%D8%B0    

یک روز در کارخانه تلاونگ برای شناخت بهتر سفیده تخم مرغ تلاونگ

یک روز در کارخانه تلاونگ؛ برای شناخت بهتر سفیده تخم‌مرغ تلاونگ

سفیده تخم‌مرغ تلاونگ یا بهتر بگوییم؛ سفیده مایع پاستوریزه تلاونگ همان محصولی است که این روزها با تبلیغاتی گسترده، بیشتر از قبل مورد توجه مصرف‌کنندگان تخم‌مرغ قرار گرفته؛ اما حضور این محصول در بازار، پرسش‌های مختلفی را هم در ذهن مصرف‌کنندگان به وجود آورده. مثلا اینکه آیا واقعا این سفیده تخم‌مرغ تلاونگ طبیعی است؟ مواد نگهدارنده ندارد؟ و اصلا چه تضمینی وجود دارد که در روند حمل و نقل فاسد نشود؟

برای یافتن پاسخ این پرسش‌ها به کارخانه تلاونگ رفتیم تا از نزدیک شاهد چگونگی تولید سفیده مایع پاستوریزه تلاونگ باشیم. اما بگذارید ابتدا برای آن‌هایی که کمتر با این محصول آشنایی دارند، توضیحاتی بدهیم:

آشنایی با سفیده مایع پاستوریزه تلاونگ؛ همان سفیده تخم مرغ خودمان

حتما تا به امروز بطری‌های سفیده مایع پاستوریزه تلاونگ را در فروشگاه‌ها دیده‌اید و اگر آن را خریداری کرده‌باشید یا به بسته‌بندی آن خوب توجه کرده باشید، می‌دانید که هریک از این بطری‌ها شامل ۱۲ سفیده تخم‌مرغ خام و مایع است. درب هر بطری به خوبی پرس شده تا در حمل و نقل دچار مشکل نشود و هر بطری حاوی ۳۵۰ سی‌سی سفیده خام تخم‌مرغ است.

 (سفیده مایع پاستوریزه تلاونگ)

داستان جدایی سفیده تخم‌مرغ از زرده از اینجا آغاز می‌شود

همه ما تلاونگ را به عنوان اولین برند فعال در صنعت تخم‌مرغ بسته‌بندی می‌شناختیم و حالا چند سالی است که این برند با گسترش تولیدات خود محصولات متنوعی مانند تلاویچ، تلارول و سفیده مایع پاستوریزه تلاونگ را وارد بازار کرده و دیدن فرایند تولید این محصولات و بازدید از کارخانه برایمان جذاب بود و هیجان‌انگیز؛ پس بعد از طی مسافتی نسبتا طولانی به رباط‌کریم و شهرک صنعتی نصیرآباد رسیدیم، جایی که کارخانه‌های بسیاری از برندهای معروف فعال در صنایع غذایی را در خود جا داده. با هماهنگی‌هایی که از قبل انجام داده‌بودیم وارد کارخانه شدیم و پس از معاینه و پوشیدن لباس‌های تمیز و سفید مخصوص حضور در خط تولید، وارد خط تولید محصولات تلاونگ شدیم. تخم‌مرغ‌ها اما زودتر از ما به کارخانه رسیده‌بودند و در تازه‌ترین حالت ممکن مورد بررسی و عیب‌یابی قرار می‌گرفتند و آن‌ها که از پس امتحان سخت مسئولان کنترل کیفیت برمی‌آمدند برای تبدیل شدن به یکی از محصولات تلاونگ وارد خط تولید می‌شدند.

انتخاب تخم‌مرغ‌های مرغوب برای تولید سفیده تخم‌مرغ تلاونگ

جداسازی زرده از سفیده تخم‌مرغ چگونه اتفاق می‌افتد؟

بعد از انتخاب تخم‌مرغ‌های باکیفیت و سالم، تخم‌مرغ‌ها در مسیر یک دستگاه بسیار هیجان‌انگیز قرار می‌گیرند تا بدون دخالت دست شکسته شوند و فرایند جداسازی زرده از سفیده اتفاق بیفتد و البته منظره جذابی هم از انبوه زرده و سفیده تخم‌مرغ شکل بگیرد. این را هم  بگوییم که اگر از بوی تخم‌مرغ خوشتان نیاید خیلی هم از حضور کنار این دستگاه لذت نخواهید برد.

جداسازی زرده از سفیده تخم‌مرغ در کارخانه تلاونگ

پاستوریزه کردن سفیده تخم‌مرغ چطور امکان‌پذیر است؟

همه می‌دانیم که در عملیات پاستوریزه‌ کردن برای از بین بردن انواع میکروب‌ها لازم است محصول به دمای بالایی برسد و دوباره سرد شود. اما وقتی بخواهیم سفیده تخم‌مرغ را پاستوریزه کنیم، چگونه مانع پخته شدن آن قبل از اتمام فرایند پاستوریزه کردن می‌شویم؟ پاسخ این پرسش را هم از دستگاه پیچیده و بزرگ دیگری که در کارخانه تلاونگ مورد استفاده قرار می‌گرفت، گرفتیم. سفیده‌ها پس از جداسازی وارد لوله‌های این دستگاه می‌شدند تا سفیده تخم‌مرغ با روشی مدرن پاستوریزه شود.

شرایط نگهداری سفیده تخم‌مرغ

ما هم به همراه بطری‌های سفیده مایع پاستوریزه از خط تولید خارج می‌شویم و می‌رسیم به ماشین‌های حمل مجهز به یخچال که قرار است محصولات را تا فروشگاه‌ها ببرند.

 سفیده تخم‌مرغ به خودی خود حاوی مواد آنتی‌باکتریال است تا از زرده محافظت کند و به همین دلیل نیازی به اضافه کردن مواد نگهدارنده به آن نیست؛ اما مهم است که آن را  در دمایی مناسب و خنک نگهداری کنیم. از آنجایی که سفیده مایع پاستوریزه تلاونگ هم یک محصول طبیعی است، پس از تولید توسط کامیون‌های مخصوص و یخچال‌دار به فروشگاه‌ها فرستاده می‌شود.

نه تنها این محصول تلاونگ که اساسا تخم‌مرغ می‌بایست در این شرایط و به این روش حمل شود و حتی در فروشگاه‌ها درون یخچال قرار گیرد. تا در سالم‌ترین شکل ممکن به دست مصرف‌کننده و البته یخچال خانه برسد.

به همین دلیل هم سفیده مایع پاستوریزه تلاونگ که به خاطر خاصیت آنتی‌باکتریال سفیده تا یک ماه قابل مصرف است را تنها سه ساعت می‌توان خارج از یخچال نگهداری کرد. همینطور خوب است بدانید که پس از باز شدن درب محصول، سه روز برای مصرف آن فرصت دارید.

ماشین‌های مجهز به یخچال تلاونگ

آنچه ما در سفیده تخم‌مرغ تلاونگ کشف کردیم

قبل از ترک کردن کارخانه یکی از بطری‌ها را باز کردیم تا دقیق‌تر محتویات بطری را مورد بررسی قرار دهیم و موادی برجسته که در انتهای آن ته‌نشین شده‌بودند توجهمان را جلب کرد، موادی که بعدتر متوجه شدم نامش شالاز است و نه تنها نشانه خراب بودن محصول نیست که اتفاقا بسیار مفید است؛ شاید برای شما هم پیش آمده باشد که پس از شکستن یک تخم‌مرغ با رشته‌ای سفید رنگ در اطراف زرده روبرو شده‌باشید. این رشته سفید رنگ نه نشانه فساد تخم‌مرغ، که اتفاقا زنجیره‌ایست پروتئینی و مقوی که درتخم‌مرغ‌های تازه قابل رویت است. از آنجایی که سفیده مایع پاستوریزه تلاونگ هم از تازه‌ترین تخم‌مرغ‌ها تولید می‌شود، ممکن است با این زنجیره پروتئینی در آن مواجه شوید که در انتهای بطری ته‌نشین می‌شود، اما با خیال راحت می‌توانید آن را مورد استفاده قرار دهید.

زنجیره‌ پروتئینی شالاز در تخم‌مرغ

پس از تولید سفیده تخم‌مرغ مایع و پاستوریزه چه بر سر زرده‌ها می‌آید؟

پس از تولید سفیده مایع پاستوریزه تلاونگ، زرده‌ها سرنوشت خوشمزه دیگری پیدا می‌کنند و در بسته‌بندی‌های مختلف به طور مستقیم در اختیار کارخانه‌های تولید سُس مایونز، شیرینی، شکلات و کلوچه قرار می‌گیرند.

منبع....خبر انلاینhttps://www.khabaronline.ir/news/1404253/%DB%8C%DA%A9-%D8%B1%D9%88%D8%B2-%D8%AF%D8%B1-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%AA%D9%84%D8%A7%D9%88%D9%86%DA%AF-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%B4%D9%86%D8%A7%D8%AE%D8%AA-%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1-%D8%B3%D9%81%DB%8C%D8%AF%D9%87-%D8%AA%D8%AE%D9%85-%D9%85%D8%B1%D8%BA-%D8%AA%D9%84%D8%A7%D9%88%D9%86%DA%AF

نگران ظروف بسته بندی زعفران نباشید

نگران ظروف بسته‌بندی زعفران نباشید

نگران ظروف بسته‌بندی زعفران نباشید

«صدف پک» با تولید انواع ظروف بسته بندی زعفران و خشکبار توانسته خود را به عنوان یک تولیدکننده ظروف زعفران مطرح نماید که بیش از ۵۰٪ از ظروف بسته بندی زعفران را در جهان تولید می‌کند.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، تقریباً تمام ایرانی‌ها می‌دانند که کشورشان یکه تاز تولید زعفران در دنیا است و بهترین زعفران تولیدی جهان از مزارع شرقی ایران صادر می‌شوند. اما همراه با این نکته، حقیقت دیگری را نیز اضافه می‌کنند. اینکه دنیا زعفران اسپانیا و اخیراً زعفران افغانستان را بیشتر از زعفران ایران می‌شناسد و حتی زعفران ایران به شکل فله خریداری و به اسم زعفران اسپانیا و زعفران افغانستان به بازار ارائه می‌شود. بسیاری این امر را ناشی از ضعف بسته‌بندی می‌دانند.

با وجود این حقیقت، جالب است بدانید که یکی از بزرگترین شرکت‌های تولیدکننده ظروف زعفران در دنیا ایرانی است که محصولاتش برای بسته بندی زعفران و خشکبار به سایر کشورها نیز صادر می‌شود. این شرکت به قدری در کار خود خبره است که توانسته بیش از ظروف مورد نیاز برای بسته بندی در ایران، بیش از ۵۰٪ از حجم تولید ظروف زعفران در جهان را تولید کند.

منبع ... مهرنیوزhttps://www.mehrnews.com/news/4956119/%D9%86%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%B8%D8%B1%D9%88%D9%81-%D8%A8%D8%B3%D8%AA%D9%87-%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%B2%D8%B9%D9%81%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D9%86%D8%A8%D8%A7%D8%B4%DB%8C%D8%AF