بسته بندی

در این وبلاگ سعی داریم که وسایل مورد استفاده در بسته بندی را برای شما معرفی کنیم

بسته بندی

در این وبلاگ سعی داریم که وسایل مورد استفاده در بسته بندی را برای شما معرفی کنیم

نرخ تورم کالاهای وارداتی افزایش یافت

نرخ تورم کالاهای وارداتی افزایش یافت


مرکز آمار ایران اعلام کرد:نرخ تورم کالاهای وارداتی مبتنی بر داده­‌های ریالی در چهار فصل منتهی به بهار ۹۹ برابر با ٣٤٧,١ درصد بوده که در مقایسه با تورم سالانه­ زمستان ۹۸، به میزان ۵۱.۹درصد افزایش دارد.

به گزارش ایلنا، تغییرات شاخص قیمت کالاهای وارداتی مبتنی بر داده ‌های ریالی در فصل بهار ١٣٩٩ نسبت به فصل قبل، ٦٧,٧ درصد است که در مقایسه با تورم فصلی زمستان ١٣٩٨ (برابر با ٥٢.٢ درصد) حدود ١٥.٥ واحد درصد افزایش داشته است.

قیمت کالاهای وارداتی یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر میزان مبادلات خارجی کشورها و نیز یکی از عوامل تعیین کننده رابطه مبادله می‌باشد و تغییرات آن­ها از اهمیت بالایی برخوردار است. در طرح شاخص قیمت کالاهای وارداتی تاکنون از کلیه کدهای تعرفه وارداتی کشور سال ١٣٩٠ (سال پایه) استفاده شده که پس از بررسی­ های به عمل آمده، سال ١٣٩٥ به عنوان سال پایه­ جدید آن در نظر گرفته شد و گزارش حاضر بر اساس کلیه کدهای تعرفه وارداتی کشور سال ١٣٩٥ (سال پایه جدید) ارائه می­ شود.

تورم فصلی

تغییرات شاخص قیمت کالاهای وارداتی مبتنی بر داده­ های ریالی در فصل بهار ١٣٩٩ نسبت به فصل قبل، ٦٧,٧ درصد است که در مقایسه با تورم فصلی زمستان ١٣٩٨ (برابر با ٥٢.٢ درصد) حدود ١٥.٥ واحد درصد افزایش داشته است. همچنین تغییرات شاخص قیمت کالاهای وارداتی مبتنی بر داده­ های دلاری نیز در فصل بهار ١٣٩٩ نسبت به فصل قبل، ١٠.٨ درصد افزایش داشته که در مقایسه با تورم فصلی زمستان ١٣٩٨ (برابر با ٨.٦ درصد) حدود ٢.٢ واحد درصد افزایش داشته است. در گروه­ های اصلی طبقه بندی HS کمترین نرخ تورم فصلی در بخش ریالی مربوط به گروه «پوست خام، چرم، پوست های نرم و اشیاء ساخته شده از این مواد، و ...» (٣,٦- درصد) و بیشترین نرخ مربوط به گروه « محصولات صنایع شیمیایی یا صنایع وابسته به آن و ...» (٨٨.٤ درصد) است.

منبع... ایلناhttps://www.ilna.news/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A7%D9%82%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%AF%DB%8C-4/999929-%D9%86%D8%B1%D8%AE-%D8%AA%D9%88%D8%B1%D9%85-%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A7%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%88%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%AA%DB%8C-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%DB%8C%D8%A7%D9%81%D8%AA

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد